Hej

Äger Nova 321 (1985 års modell). En nära släkting lånade min Nova som många gånger tidigare. Maken fyllde 10 liter disel i vattentanken! Efter tömning med vattensug och ett par dagars tvätt luktar fortfarande slutskvätten diesel. De signaler vi får är att tanken ej längre duger till livsmedel. Vi planerar att byta allt, ev. sätta in tryckvatten och kanske varmvatten.

Vi försöker finna ny tank att montera, Vår tank verkar större än den 65 literstank som finns i butik i dag. Var kan vi köpa en förpikstank som har ungefärliga måtten:

Bredd 900 mm
Längd 900 mm
Största höjd 370 mm

Novans spec från köpet i slutet av 1984 är 65 liter. Jag misstänker att min Nova har större tank med ledning av måtten.

Jag har gjort mallar för en 120 liters tank från CIPAX nr 40041. Någon som känner till den?

Känner en man som tvättat sin tank ren - MÅNGA tvätter med diskmedel, citronsyra, reningstabletter

Hälsningar

Arne Averdal

Om det någon som har erfarenhet av ett byte av vattentanken i Albin Novan så önskar vi att Du delar med dig av detta i ett mail till info@novaforbundet.se. Om du har en installerad vattenberedare och tryckvatten i båten så vill gärna även få bilder och en kort beskrivning över hur installationen är gjord.

Tack på förhand från Arne och Novaförbundet.