Bidrag till tävlingen "Novamästare 2021"För att kunna delta i Novaförbundets tävlingar måste du ha betalat din medlemsavgift.

Nova 448 Cappucino, Ola Barthelson.

Kappsegling Poäng Antal anmälda Placering
Gotland runt SRC 14,53125 32 2
Nordic Yatch 14,34066 91 5
GranPrix 14,83333 90 2
Ornö runt 14,2 75 5
Total 43,37399

Bidrag till tävlingen "Cruisingmästare 2021"
Hej!
Skickar in ett bidrag till årets cruisingmästare, bifogar två bilder också. I somras blev det en resa på 1003 sjömil från Tromsø ner till Svartisen (söder om Bodö). Toppen väder i Loften både för segling och lite vandring i bergen i början, +5C och regn på hemvägen.
Hälsningar
Malin Johansson, Nova 27.

Bidrag till tävlingen "Bästa Innovation 2021"För att kunna delta i Novaförbundets tävlingar måste du ha betalat din medlemsavgift.

Håkan Svanberg är en flitig Innovatör och ägare till Nova 311, Abraxas. Årets bidrag från Håkan gäller två praktiskt konstruerade förvaringslådor i salongen.
Praktiska förvaringslådor

Bidrag till tävlingen "Bästa Novabild 2021"För att kunna delta i Novaförbundets tävlingar måste du ha betalat din medlemsavgift.

Nova 448 Cappucino, Ola Barthelson.

.Nova 319 Dynamant, Anders Kemmler.

Hej
Skickar in en bild från 2021 års segling i Vesterfjorden i Lofoten, som bidrag till Årets Novabild.
Mvh Malin och Paul Nova 027.

Hej, jag vet inte om det är för sent att skicka in bidrag men jag gick igenom sommarens bilder och hittade denna från när jag letade efter kabelbrott i masttoppen. Utsikten över det smaragdgröna vattnet från 15 meter var fantastisk och den hisnande känslan i magen satt kvar långt efteråt.

Vänligen
Tore Blomqvist

Bidrag utom tävlan

Bidrag utom tävlan inskickat av Malin Johansson, Nova 027. Segling vid Lofoten.

Bidrag utom tävlan inskickat av Anders Kemmler, Nova 319