Vid Novaförbundets årsmöte 2021-03-11 utsågs vinnarna i Novaförbundets tävlingar.

Novamästare
Anders Kemmler utsågs till Novamästare 2020. Grattis Anders!

Årets Innovatör 2020
Håkan Svanberg utsågs till Årets Innovatör 2020. I tävlingsbidraget beskriver Håkan hur han har moderniserat och byggt om pentryt. Läs om bidraget här. Grattis Håkan!

Cruisingmästare
Malin Johansson och Paul Dodd utsågs även till Cruisingmästare. Malin och Paul gjorde under 2020 seglats med start i Tromsø ner till ön Anholt i Kattegatt och sedan tillbaka norrut igen, en sträcka på totalt 3081 nm. Läs om deras segling här . Grattis Malin och Paul!

Årets Novabild 2020

Till vinnare i tävlingen Årets Novabild utsågs två bilder som fick samma antal röster. Den ena bilden var från Nordic Yacht Shorthanded, inskickad av Ola Barthelsons i Nova448 Cappucino. Den andra bilden,"Sorfugelöy i midnattssol" var inskickad av Malin Johansson och Paul Dodd i Nova 27. Grattis Malin och Ola!

Malins och Pauls bidrag i tävlingen: "Sorfugelöy i midnattssol".

Ola Barthelson Nova448 Cappucino Nordic Yacht Shorthanded